Den fysiska njutningen av en tidning

Jag sitter framför datorn och intar info massor med tid varje dag. Läser tidningar, bloggar, forskningsartiklar med mera med mera. Ändå finns det inget som slår att öppna en tidning. Idag var DN riktigt tjock. Jag blev bara så där en sekunds vardagslycklig när jag öppnade brevlådan och kände tyngden av tidningen när jag plockade ut den. Den var tjock idag, riktigt tjock. Kaffekopp, tvåsitssoffan, hunden i knäet och så del för del. Det är en fysisk njutning att läsa den. Tomas är i fåtöljen mittemot. Den som inte har hunden får hämta påtår. Vi kastar delarna över soffborde till varandra. Jag vill läsa: ekonomi och sport, nyheter, kultur och sist söndagsdelen. Det är en fysisk njutning att öppna ett uppslag och känna efter vad jag känner för att läsa. Det kan vara en njutning att läsa en tidning.

Lämna en kommentar

Filed under Social media

Kommentera

