Äntligen Let´s Dance!

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article6175525.ab

När andra suckar över att (media)cirkusar som Lets Dance är på väg att dra igång, jublar jag. Istället för förnedringsTV så gillar jag positiva underhållningsprogram där folk LÄR sig saker och UTVECKLAS. Tusen gånger hellre Fame Factory och Lets Dance och Project Runway än Paradise Hotel.

Är jag inte tillräckligt kritisk? Är jag naiv? Ja, kanske är jag naiv, men jag VILL underhållas och må lite gott i magen, istället för att vrida mig av pinsamhet. Och varför måste kritisk alltid vara detsamma som att vara negativ! Jag tycker att dessa två allför ofta blandas ihop. Att vara kritiska kan också innebära att vara positiv. Kritisk är ett förhållningssätt. Så det så.

Lämna en kommentar

Filed under Populärkultur

Kommentera

