Datorledigt, går det?

Ja, det gick! När jag stängde ned datorn för att ta jullov i två veckor den 22/12, bestämde jag mig för att ta helt datorledigt också. Ingen mail, ingen facebook, ingen blogg, inte Linkedin, inte bara läsa lite på någon sajt eller blogg eller så.

Och det gick. Det gick till och med bra. Undrade ibland lite över om någon skickat något till mig? Det hade någon. Och nu har det tagit ett par timmar att komma ikapp. Men det var faktiskt skönt att inte vara upploggad alls.  Jag har träffat vänner och familj istället. Jag har bara legat i sängen. Jag har läst böcker. Jag har inte gjort någonting. Jag har sett bra TV-serier och filmer.

Igår såg vi de sista avsnitten av den sista, sjunde säsongen av Vita Huset. Idag har jag sorg över att serien är slut. En av de bättre, om inte en av de bästa. Jag kommer att sakna att inte följa CJ, Toby, Josh och Jed. Det hade varit kul att se hur nästa president Santos klarat av situationen. När det gäller Santos så kändes det när serien skapades orimligt att USA skulle klara av att välja en president med minoritetsbakgrund. Men så kom Obama, och verkligheten överträffade fiktionen! Nu återstår att se hur Obama kommer klara sin presidentstid fortsättningsvis. Hur Santos skulle klarat av det hela, det får vi inte veta. Eller HBO? Fortsättning?

Lämna en kommentar

Filed under Gott och blandat, Politik, Populärkultur, Social media

Kommentera

