Jag skiter i skidor men gläds åt guldet!

Egentligen är jag inte intresserad av sport. Bryr mig inte om offside eller jaktstart eller sudden eller allt vad det nu heter. Inte är jag särskilt patriotisk heller.  Ändå är jag en riktig sucker på sport. Om jag kunde skulle jag sitta belägrad i min fåtölj hela OS. Energin i det som händer nu, spänningen i hur det ska gå och glädjen när det går. Jag känner inte Kalla, jag tycker sprint ser rätt löjligt ut och skidor är väl tråkig som TV-sport. Men vad glad jag blev när hon tog guld idag! Grattis Kalla! Och grattis till alla oss som går igång på energin!

Lämna en kommentar

Filed under Populärkultur

Kommentera

