Aktiesparande – så mycket mer än logos!

Förra veckan deltog jag i utbildningen för Aktiespararnas bolagsbevakare. I diskussionen efteråt insåg jag (återigen) hur mycket det handlar om argumentation, ethos, trovärdighet och strategi för att få fram frågor i bolagsstyrning. Aktiesparande ”låter” bara logos, fakta, siffror och statistik. Men så enkelt är det inte!

http://www.aktiespararna.se/artiklar/Forbundsnytt/Bevakare-vassade-argumenten/

Annonser

Lämna en kommentar

Filed under Ledarskap, Näringsliv, Retorik

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s