Universitetslärare är bästa jobbet!

Går fortfarande en bit över marken efter gårdagens examination. Från kl 10 till kl 16 höll alla retorikstudenterna på Handels tal. 37 stycken. Och alla hade ansträngt sig, lyft sig och gjorde sitt bästa. Jag bara satt där och var lycklig. För att det jag sagt och försökt visa verkar ha ”gått hem”. För att jag ser att de lyssnat, tagit in och nu presterar bättre med feedbacken. För uttrycket i någons ansikte när publiken fnissar på rätt ställe. För de feta applåder de gav varandra. För att jag får vara med och bidra till att människor utvecklas.

Retorik är ett fantastiskt ämne att undervisa i. Och universitetslärare är bästa jobbet som finns. I alla fall en stund till. För nu ska jag sätta betyg på talen.

PS Om du retorikstudent från Handels läser detta. Ni höll skitbra tal! Men alla kan inte få A… DS.

3 kommentarer

Filed under Retorik

3 responses to “Universitetslärare är bästa jobbet!

  1. Anders

    Jag ser fram emot att läsa retoriken nästa år!

  2. S

    Gör det, Anders! Och ser till att fler begär den, detta är klart en av de bästa (och roligaste) kurser jag någonsin läst!

Kommentera

