Kan social media ersätta traditionell marknadsföring?

Computer Sweden skriver om baddräktsförsäljarna Panos Emporios som för första gången skippar att publicera en katalog. Istället ska de marknadsföra sig inför sommaren via social media.

Artikeln är intressant då den visar också på hindren som kan uppstå i vägen med att vara långt framme i tekniken. Såsom att VD:n Panos bloggade men han trötta innan ordet ens fanns; att kompetensutvecka personalen inom IT då det ständigt kommer nyheter; samt att företaget lagt mycket pengar på tekniker som sen inte slagit igenom.

Återstår att se om Panos vinner eller förlorar på att helt undvika traditionell marknadsföring via katalog med att helt inrikta sig på social media!

Det jag tänker, som skeptiskt lagd forskare, är att man genom att hoppas på bloggare mm, också riskerar att få dåliga omdömen spridda, likaväl som de goda.

Ska följa fallet Panos baddräkter i social media!

http://www.idg.se/2.1085/1.313877/papper-ut—webb-in

Lämna en kommentar

Filed under Näringsliv, Social media, Uncategorized

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s