Sämsta retoriken är ingen retorik!

Svenska McAfee har lagt locket på. Deras nya antivirusuppdatering skapade haveri för många användare. Och vad gör man då? Ingenting!

Att säga att man inte har något att säga, är bättre än att inte säga något alls. På något sätt är det kriskommunikation 1A.

McAfee uttalar sig internationellt. Men från svenskt håll är det tyst. Genom sin PR-byrå (?!) som får uttala sig säger man att man inte har något att säga. På McAfees hemsida (svenska) står inget, och PR-byrån säger sig inte veta vem som har ansvar för denna hemsida (återigen: ?!).

Märkligt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mcafee-orsakade-globalt-datorhaveri-1.1081870

http://www.idg.se/2.1085/1.313278/sakerhetsexpert-forlegad-struktur-bakom-mcafee-tabben

http://www.idg.se/2.1085/1.313340/sa-lyckades-bonnier-stoppa-totalt-haveri

http://www.idg.se/2.1085/1.313495/locket-pa-hos-mcafee

Lämna en kommentar

Filed under Ledarskap, Näringsliv, Retorik, Uncategorized

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s