Almedalen sett utifrån

Berättade för en kompis innan jag åkte till Almedalen att jag skulle dit, och att det skulle bli så roligt. Hon sa att hon inte kunde tänka sig att det fanns ett enda seminarium som hon skulle tycka var intressant.

Mailade med en kollega när jag var i Almedalen. Berättade att jag just varit på ett så bra seminarium. Hennes svar var; bra – för i media ser man bara partiledare och jolmiga politiska utspel.

Igår kväll återvände jag till fastlandet, och idag har jag kollat Almedalen via papperstidningar och TV-nyheter. Almedalen framstår som partipolitik, fest och jippo.

Det är ju det här som är medias problem med Almedalen, eller Almedalens problem med media! På TV återges partiledartal och möjligen något utspel av typen Fuglesang försöker ta självmord. Men de 1500 seminarierna av bra kvalitet, med ämnen som passar alla som har någon form av samhällsintresse? Var finns de i återgivningen?

Det är här social media kan bidra!

Lämna en kommentar

Filed under Ledarskap, Näringsliv, Politik, Populärkultur, Retorik, Social media

Kommentera

