Klarar vi oss utan internet?

Är på semester. Ska vara på semester. Funderar på om jag inte borde blogga. Ska man göra det på semestern? Är blogga jobb eller fritid? Får jag återhämtning då?

Vad ger mig minst stress? Att inte läsa mail under semestern, eller att läsa mail under semestern och då inte fundera på vilka surdegar som ligger i inkorgen?

Man kan logga av olika fort. Maken loggar på snabbt och loggar av fort. In och jobba med något en stund. Sen ut igen och in i annat mode.

Jag har längre ställtid. Segstartad på. Segstartad av. Börjar jag jobba, så rullar tankarna, maskineriet igång, och stoppar inte för att jag går tillbaka till hängmattan.

Därför. Kära nytillkomna bloggläsare. Kommer jag att försvinna ett par veckor från nätet. Jag kan klara mig utan nätet under ett par veckor framåt för att ha semester.

Kan du?

Lämna en kommentar

Filed under Social media

Kommentera

