Tänk om alla skulle säga vad de tänker?

Jullovet har varit en blandning av slappande och kalasande. Har också hunnit med att, under vånda, fylla 40.

Dessutom har jag konsumerat en stor mängd populärkultur, särskilt i form av film. Jag gillar romantiska komedier, gärna i julmiljö. Jag gillar också Kristin Chenoweth efter hennes underbara karaktär i West Wing. Därför såg jag fram emot 12 Men of Christmas. Men den visade sig vara jullovets lågvattenmärke. Överspelande skådespelare, klichéer och förutsägbart.

Bäst av allt jag såg under lovet var The Invention of Lying. Tänk dig en värld där ingen ljuger. Alla bara måste säga, och säger, rakt ut vad de tänker. Det här är temat för filmen, och det blir knasigt och underhållande. Men också tänkvärt. Hur mycket snyggar och slipar till vi till det vi kommunicerar?

http://www.imdb.com/title/tt1446201/

http://www.imdb.com/title/tt1058017/

2 kommentarer

Under Gott och blandat, Populärkultur, Retorik

2 svar till “Tänk om alla skulle säga vad de tänker?

Lämna en kommentar